недеља, 14. август 2011.

КЊИГЕ, ONLINE, YOU TUBE И FB


Некада смо то знали, али смо заборавили.

(А. А. Милн: ВИНИ ПУ)

 Измислили творци савремених комуникација интернет, а потом на њему и Google... кажу данашњи клинци: ако нечега нема на Google онда то ни не постоји.
 Тражио сам, као прави радозналац, шта има тај Google о мени. Тражио и нашао, између осталога, и ово:
samo-opušteno > Drustvene teme > Umetnost, knjizevnost, obrazovanje... > Lektire&knjige > Prepricane lektire
MOZE pls 1)Tata ti si lud-Vilijen Sarijen
              2)Modri prozori-Danko Oblak
              3)Meri nzm prezime ja msm Serim-Frankenstajn
              4)Milovan Antic-Lajanje na zvezde
              5)Hajduk u Beogradu-Gradimir Stojkovic
              6)Hobit-Tolkin
moze nije hitno trebami za citalacku znacku molim vas nadjite tih 6 kniga....
 Није штампарска грешка, но је баш тако написано. Узгред, примењен је и нови правопис, тзв "нетопис" - нема ђ, џ, ж, ћ, ч, ш (latinicom: đ, dž, ž, č, ć, š).
 А на фејсбуку (facebook), где сам, признајем, и ја, беше и ово:
 Ja imam jedno pitanje...gde mogu naci Gradimirove knjige na netu? Da li mogu? Odgovorite ako znate molim vas.
Једновремено нађох и ово на фејсбуку. Библиотекарско друштво Србије обавештава: Радионица "Транспарентност, добро управљање и борба против корупције" успешно завршена :))
 И, напокон, последња прича је најкраћа. Питао сам једног овдашњег основца да ли је читао књиге о Хари Потеру, а он ће: "Зашто? Гледао сам све његове филмове онлајн..."
 Е, наздравље!
 Неписмени клинац тражи за Читалачку значку препричане књиге, а та Читалачка значка је, у ствари, подстицај читању! Други, савремени читач је нешто флексибилнији: тражи књигу у електронској форми, да би је читао "са екрана". Бар чита, за разлику од оног који гледа филмове и коме не пада на памет да чита чак ни такав хит, као што су романи о Хари Потеру!
 Посебна је прича о библиотекарима који се усавршавају за борбу против корупције! Само им то недостаје у осиромашеним, ојађеним библиотекама, у којима раде ипак за нешто више пара но што је минималац...
 Рекох, као коментар: Е, сад, тешко корупционашима по библиотекама!
 Где је место књиге у овом, савременом добу и оном, још савременијем, које тек долази?
 Изгледа да ће класичне библиотеке постати класични музеји, са класичним књигама, штампаним на класичној хартији. А књиге ће читати некласични читаоци, то јест научници, историчари, истраживачи и чудаци, склони носталгичним испадима.
 Кога је брига за то?!
 Наши писци пишу и даље, наши издавачи објављују и даље, наши читаоци читају и даље - па због чега сам ја све ово писао?!
 Само сам пожелео да све буде - добро.

Нема коментара:

Постави коментар